Developerská společnost a realitní kancelář | Mariánské Lázně | Praha
+420 773 673 107 po–pá 9–18h

Děkujeme za Váš zájem. Chcete-li získat další informace nebo si sjednat schůzku, vyplňte prosím následující formulář.

Kolonky označené * jsou povinné.
Příručka prodávajícího

Průvodce postupem prodeje nemovitosti krok za krokem

1) Kontaktujte nás

Dejte nám vědět Váš zájem o prodej jakékoliv nemovitosti a postavte před námi cíle, kterých máme dosáhnout.

NÁŠ TIP: Můžete nám zavolat, napsat nebo nejlépe přijít za námi osobně do naší kanceláře.

2) Stanovení rozsahu spolupráce

Každý klient má jiné přání a představy o rozsahu spolupráce. Nabízíme širokou škálu služeb od prostého poradenství, přes inzerci prodeje včetně inzerce do zahraničí, až po vyhledání vhodného klienta a zajištění zprostředkování celého obchodu včetně zajištění smluvní dokumentace. Pojďme projednat co konkrétního pro Vás můžeme udělat. 

NÁŠ TIP: Nebráníme se žádnému způsobu spolupráce, na exkluzivitě nikdy netrváme.

3) Náběr nemovitosti

Náběr nemovitosti je velice důležitý první krok. Je třeba od vlastníka převzít maximální množství právních, ekonomických a technických informací o předmětu prodeje. Stejně tak je třeba zajistit profesionální fotodokumentaci a videodokumentaci dané nemovitosti. Jednoduše zajistit kompletní přípravu všech podkladů pro inzerci nemovitosti. 

NÁŠ TIP: Doporučujeme klientům, aby vždy připravili pracovní variantu popisu nemovitosti svými slovy, jelikož svou nemovitost znají nejlépe.

4) Inzerce

Tady je míč na naší straně – zahajujeme inzerci dle smluveného rozsahu. Webovky, sociální sítě, specializované platformy, a hlavně vlastní databáze klientů – to vše máte k dispozici od nás. 

NÁŠ TIP: Je vždy vhodné umístit reklamní poutač na nemovitosti, kterou chcete inzerovat, zejména do okna, na plot atd.

5) Prohlídky

Realizace prohlídek inzerované nemovitosti je jedna z nejdůležitějších etap jejího prodeje. Zde pracujeme jinak než většina našich kolegů, neboť naším cílem je vždy udělat vše proto, aby se zájemce podíval na nemovitost osobně. Neprodáváme obrázky na internetu, ale apelujeme na osobní seznámení se se zájemce s inzerovanou nemovitostí.

NÁŠ TIP: Jsme mladí a akční, proto prohlídky děláme i přes víkendy a státní svátky – připravte se na to.

6) Rezervace

Po prohlídkách přichází jednání s konkrétním zájemcem o koupi. Přecházíme do etapy uzavření rezervační smlouvy. Smlouva je buď třístranná (Vy, my a zájemce) nebo smlouvu o rezervaci uzavíráme se zájemcem za Vás v zastoupení pouze my.

NÁŠ TIP: Rezervační poplatek se zpravidla platí na náš účet, jelikož v případě, že si např. rozmyslíte prodej – tak rezervační poplatek budeme muset vracet my.

7) Příprava kupní smlouvy

Poté, co je podepsaná rezervační smlouva a uhrazen rezervační poplatek, přecházíme do fáze příprav návrhu kupní smlouvy. Smluvní dokumentaci pro nás připravuji zkušení advokáti. Naši advokáti jsou Vám vždy plně k dispozici v rámci jakýchkoliv smluvních úprav.

NÁŠ TIP: Pro klienty ze zahraničí připravujeme smluvní dokumentaci v několika jazykových verzích, nebojte se toho – kdybyste sami kupovali nemovitost v zahraničí, také byste uvítali podpis kupní smlouvy v češtině, že ano?

7) Úhrada kupní ceny

Standardně nabízíme zájemcům o koupi možnost uhrazení kupní ceny na Váš účet – toto je vždy volba č.1. Naše zkušenosti ovšem mluví o tom, že většina kupujících raději využívá institut úschovy kupní ceny u advokáta, notáře či banky. Je to zcela standardní postup, který přináší jistoty oběma smluvním stranám. Peníze jsou deponovány na účtu banky (advokáta nebo notáře) a jsou uvolněny ve prospěch Vašeho bankovního účtu poté, co se kupující stane vlastníkem prodávané nemovitosti.

NÁŠ TIP: Odměnu banky za služby úschovy většinou hradí kupující.

7) Převod vlastnického práva

Návrh na vklad do katastru nemovitostí obvykle podáváme my, přičemž tak činíme vždy po podpisu kupní smlouvy, návrhu na vklad a zaplacení celé kupní ceny a vydání potvrzení o zaplacení od Vás nebo schovatele. Převod vlastnického práva obvykle trvá 30-35 dnů (20 dní ochranná lhůta, tzv. plomba + 10-14 dní na zpracování dle vytíženosti pracovníků příslušného katastrálního pracoviště).

NÁŠ TIP: Vždy pečlivě zkontrolujte osobní údaje na návrhu i v jednotlivých smlouvách a doručovací adresu, korespondence s příslušným katastrálním úřadem obvykle probíhá prostřednictvím České pošty.

8) Předání nebo převzetí nemovitosti

K předání či převzetí nemovitosti obvykle dochází v určité lhůtě po vkladu vlastnického práva do katastru nemovitostí ve prospěch kupujícího. Při této činnosti se pořizuje protokol, ve kterém se uvedou zejména stavy měřičů vody, elektřiny, plynu a tepla.

NÁŠ TIP: Protokol o předání je důležitou listinou pro vyúčtování v rámci SVJ, pokud prodáváte bytovou či nebytovou jednotku, pečlivě kontrolujte čísla jednotlivých měřičů a jejich stavy.

9) Přepis smluv – SVJ, elektřina, plyn atd.

Máte předaný byt? Teď už jenom absolvovat kolečko dodavatelů médií a služeb a je hotovo. Nezapomeňte oslovit vedení SVJ za účelem změny evidence obyvatel v budově. Pokud prodáváte bytovou či nebytovou jednotku. 

NÁŠ TIP: Nemáte čas na vyřízení či přepis dodávek jednotlivých energií? Nevadí, oslovte naše pracovníky a my Vám s tím rádi pomůžeme.

10) Oslava

Máte hotovo, je čas na oslavu!

NÁŠ TIP: Nevíte, kde oslavit koupi bytu? Vyberte si jednu z restaurací v Mariánských Lázních.